Prednosti kao i rizici tjelovježbe i sjedenja

0

Rutinska tjelovježba, kao što je šetnja, vožnja bicikla, vožnja kotača, bavljenje sportskim aktivnostima ili aktivno provođenje slobodnog vremena, donosi značajne dobrobiti za zdravlje. Neke vježbe su puno bolje nego ne raditi nikakve.

Postajući dodatno energični tijekom dana na relativno lake načine, ljudi mogu jednostavno postići željene razine zadataka – BLOG. Tjelesna neaktivnost samo je jedna od vodećih varijabli rizika za smrt od nezaraznih bolesti. Osobe koje su nedovoljno energične imaju 20% do 30% povećanu opasnost od smrti u usporedbi s osobama koje su potpuno aktivne.

Redovito vježbanje može:

  • poboljšati mišićnu i kardiorespiratornu fizičku kondiciju;
  • ojačati koštano i funkcionalno zdravlje i dobrobit;
  • smanjiti opasnost od visokog krvnog tlaka, koronarne kardiovaskularne bolesti,
  • moždanog udara, dijabetes melitusa, različitih vrsta stanica raka (uključujući rak dojke
  • kao i rak debelog crijeva), kao i tjeskobu;
  • smanjiti opasnost od pada, kao i prijeloma kuka ili kralježaka; kao i
  • pomoći u očuvanju zdrave tjelesne težine.

Kod djece i tinejdžera vježbanje potiče:

  • Prednosti kao i rizici tjelovježbe i sjedenjafizička kondicija (kardiorespiratorno i mišićno zdravlje i kondicija).
  • kardiometaboličko zdravlje (visoki krvni tlak, dislipidemija, šećer, a također i inzulinska rezistencija).
  • zdravlje kostiju.
  • kognitivne rezultate (akademski uspjeh, izvršna funkcija).
  • psihološko zdravlje i wellness (minimizirani znakovi depresije).
  • smanjena adipoznost.

Kod odraslih, kao i kod starijih osoba, viša razina tjelovježbe poboljšava:

  • prijetnja smrtnosti od svih uzroka.
  • opasnost od smrti od bolesti srca.
  • događaj visokog krvnog tlaka.
  • stanice raka specifične za mjesto događaja (rak mokraćnog mjehura, poprsja, debelog
  • crijeva, endometrija, adenokarcinom jednjaka, rak želuca i bubrega).
  • pojava dijabetičkih problema tipa 2.
  • zaustavljanja kapi.
  • mentalno zdravlje (smanjeni znakovi anksioznosti kao i tjeskobe).
    kognitivno zdravlje.
  • odmor.
  • stepeni pretilosti također mogu poboljšati.

Za trudnice i porodilje. Tjelesna aktivnost pruža sljedeće dobrobiti za majku, kao i za fetus: smanjena opasnost od:

  • preeklampsija,.
  • gestacijska hipertenzija,.
  • gestacijski dijabetes (kao primjer 30% smanjenje opasnosti).
  • prekomjerno debljanje u trudnoći,.
  • poteškoće u isporuci.
  • postporođajna tjeskoba.
  • problemi novorođenčadi,.
  • a također vježba nema nepovoljnih učinaka na porođajnu težinu ili povećan rizik od mrtvorođenosti.

Prijetnje zdravlju i dobrobiti neaktivnog ponašanja.

Životi postaju sve više sjedilački, zahvaljujući korištenju motoriziranog prijevoza i također pojačanom korištenju ekrana za rad, obrazovanje i učenje, ali i zabavu. Dokazi pokazuju da su veće količine sjedilačkog ponašanja povezane sa sljedećim lošim zdravstvenim rezultatima:U djece i tinejdžera: povećana adipoznost (debljanje). lošije kardiometaboličko zdravlje, zdravlje i kondicija, ponašanje/prosocijalne prakse. smanjeno trajanje odmora.

Kod odraslih: smrt od svih uzroka, smrt od kardiovaskularnih bolesti kao i smrt stanica rakam, učestalost srčanih bolesti, raka i dijabetes melitusa tipa 2. Stupnjevi vježbanja u cijelom svijetu. Više od četvrtine odrasle populacije svijeta (1,4 milijarde odraslih) nedovoljno je aktivno. Diljem svijeta, oko 1 od 3 žene i također 1 od 4 muškarca suzdržava se od dovoljnog vježbanja kako bi ostao zdrav.

Razine neaktivnosti dva su puta veće u zemljama s visokim dohotkom u usporedbi s nacijama s niskim dohotkom. Nije bilo poboljšanja u stupnjevima tjelesne aktivnosti diljem svijeta s obzirom na to da je 2001. Neodgovarajući zadatak porastao je za 5% (s 31,6% na 36,8%) u zemljama s visokim dohotkom između 2001. i 2016. godine. Povećane razine nedostatka tjelesne aktivnosti imaju negativan utjecaj na zdravstvene sustave, okruženje, financijski rast, dobrobit zajednice i kvalitetu života.

Na međunarodnoj razini, 28% odraslih u dobi od 18 i više godina nije bilo dovoljno aktivno u 2016. (dečki 23% kao i dame 32%). To sugerira da ne zadovoljavaju globalne preporuke od najmanje 150 minuta tjelovježbe umjerenog intenziteta ili 75 minuta intenzivnog intenziteta svaki tjedan.

U zemljama s visokim dohotkom 26% muškaraca i 35% žena bilo je nedovoljno fizički energično, u usporedbi s 12% muškaraca i 24% žena u zemljama s niskim dohotkom. Niski ili niži stupnjevi tjelovježbe obično se odnose na visoku ili rastuću bruto nacionalnu stavku.

Smanjenje tjelovježbe djelomično je rezultat neaktivnosti tijekom slobodnog vremena i neaktivnog ponašanja na poslu i kod kuće. Slično tome, povećanje korištenja “lakših” načina prijevoza dodatno doprinosi nedovoljnoj tjelovježbi.

Diljem svijeta, 81% tinejdžera u dobi od 11 do 17 godina bilo je nedovoljno doslovno aktivno u 2016. Tinejdžerke su bile manje aktivne od tinejdžerske djece, pri čemu 85% naspram 78% nije ispunilo prijedloge o najmanje 60 minuta tjelesne aktivnosti umjerenog do jakog intenziteta svaki dan.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime